-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:18458 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

گفته ميشود هدف از خلقت تكامل است. آيا بعد از مرحله تكامل مرحله ديگري هم هست؟



هدف از خلقت تكامل است و تكامل انسان يعني كسب ملكات اعتقادي و اخلاقي و اعمال صالح براي ورود سعادتمندانه به مراحل بعدي حيات از برزخ و قيامت. بنابراين كمال جسمي، غايت خلقت نيست تا كسي گمان كند كه آفريدن انسان در رساندن او به اوج كمال جسماني و سپس ميراندن او كاري قبيح يا بيهوده و غلط است. اين جهان فقط يك مرحله از حيات است و مرحله كسب است و در اين مرحله، عمر و جواني و قدرت و ديگر تواناييهاي انسان متاع او و وسيله كسب مقدمات سعادت آخرت هستند و اما در مثالي كه زدهايد بايد توجه كنيد كه گل براي خودش خلق نشده بلكه براي اين خلق شده تا جوانهاش رشد كند و شكوفه دهد و عطر ايجاد كند و سبب سر سبزي و معطري محيط زندگي انسان گردد و بعد از اين كه شكوفه داد و عطر پراكند، ديگر هدف از خلقت او تأمين شده و مرحلهاش تمام ميشود و فرسوده و نابود ميشود و نميتوان اشكال كرد كه چرا خلق شد و از بين رفت، اما انسان موجودي است كه براي ديگري خلق نشده است و با مردن نابود نشده بلكه به مرحله بعدي حيات رسيده است و تكامل جسماني او غايت نبود تا بگوييم مرگ او در زماني كه به اوج توانمندي رسيد، غايت بودن با تكامل منافات دارد. تكامل انسان يعني رسيدن او به خداگونگي و جاودانگي؛ و مردن لازمه انتقال او از اين جهان مادي ناپايدار به جهان جاويد آخرت است.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.